Поради учням
- Ти живеш серед людей. Не забувай, що кожний твій вчинок, кожне твоє бажання відбивається на людях, які тебе оточують. Знай, що є чітка межа між тим, що тобі хочеться, і тим, що можна. Перевіряй свої вчинки. Роби все так, щоб людям, які тебе оточують, було добре.
- Ти користуєшся благами, створеними іншими людьми. Люди дають тобі щастя дитинства. Плати їм за це добром.
- Учіться бути милосердними, гуманними людьми, що вміють володіти собою, і тоді зло ніколи не зможе перебороти вас.
- Всі блага і радість життя створюються працею. Своєю працьовитістю ти примножуєш честь сім'ї, роду і створюєш своє ім'я.
- Будь добрим і чуйним до людей. Допомагай слабким і беззахисним, а також товаришеві в біді. Не завдавай людям прикрості. Безсердечність породжує байдужість, байдужість породжує себелюбство, а себелюбство—джерело жорстокості.
- Поважай та шануй матір та батька, вони дали тобі життя, виховують тебе і хочуть, щоб ти став чесним громадянином, людиною з добрим серцем та чистою душею.
- Запам'ятай! На добро люди відповідають добром. Той, хто робить щось добре, не повинен чекати за це винагороди.
Поради щодо усної відповіді
1. Що означає питання, на яке я відповідаю?
2. Головною думкою моєї відповіді є - ....
3. Ключовими поняттями, на які я спираюся в відповіді є - ... Я розумію логічні зв’язки між ними Причиною є -..., а наслідком є -... Метою є -..., а засобом її досягнення є - ... Головним є - ..., а другорядним є - ...
4. Якщо потрібно, можу пояснити значення (інтерпретувати, розтлумачити) кожне з них
5. Можу пояснити теорію наступним прикладом (прикладами).
6. Можу відповісти на запитання моїх однокласників.
Як готувати домашнє завдання?
1. Не відкладай на потім, виконуй завдання в той день, коли його задано.
2. Наведи порядок на столі, підготуй належне приладдя.
3. Вимкни телевізор, радіо та інші відволікаючі засоби.
4. Склади план своєї роботи (з якого предмета почати, а яким закінчити).
5. Чергуй предмети фізико-математичного циклу з гуманітарними.
6. Пам’ятай, що робиш завдання не для вчителів і батьків, а для себе!
7. Зранку швидко повтори.
8. Якщо завдання тобі не вдається, сформулюй конкретні питання щодо теми для подальшого з’ясування їх з учителем або друзями.
Алгоритм читання тексту
1. Виділіть (випишіть) нові для Вас поняття, терміни, закони, інформацію тощо.
2. Керуючись підручником, словником надайте інтерпретацію (тлумачення, пояснення) кожному з виділених нових термінів, понять, законів
3. Які з виділених термінів, понять, законів залишилися незрозумілими для Вас? Зверніться по допомогу до вчителя або призначеного ним помічника з числа учнів
4. Установіть логічні ланцюжки, певні взаємозв'язки, наслідки, способи досягнення результату причина і наслідок мета і засіб
5. Виділіть, на Ваш погляд, головну думку в даному тексті. Чому Вона для Вас є головною?
6. Для вирішення якої проблеми, ситуації тощо можна використовувати дану інформацію?
Як вчити напам'ять?
1. Прочитай і визнач головну думку тексту
2. Розділи текст на смислові частини
3. Вивчи першу частину
4. Вивчи другу частину
5. Повтори першу і другу частини разом
6. І так далі!
Стратегія успіху або як обрати професію
Кожна людина хоча б раз в житті обирала собі професію. Щоб прийняти правильне рішення, необхідно враховувати ряд факторів:
- власні побажання;
- психологічні особливості та можливості;
- потреби ринку праці.
Існує формула вибору професії, яка в загальному вигляді показує як прийняти оптимальне рішення.
Щоб дійти до зваженого рішення цієї формули слід зробити наступні кроки:
Хочу: бажання, цікавість, прагнення;
Можу: здібності, таланти, стан здоров'я;
Треба: стан ринку праці, соціально-економічні проблеми в регіоні;
Зона оптимального вибору (ЗОВ).
Щоб дійти до зваженого рішення цієї формули слід зробити наступні кроки:
- Cкладіть список професій, які Вам подобаються, цікаві, за якими Ви хотіли б працювати;
- Скласти перелік вимог до професії, що обирається;
- Складіть перелік своїх вимог:
- професія, що обирається, й майбутній рід занять;
- професія, що обирається, й життєві цілі;
- професія, що обирається, й реальне працевлаштування за фахом;
- професія, що обирається, й мої схильності й здібності;